General News

25 yıllık bina saniyeler içinde yıkıldı! Sebebi deprem değil

Miami’nin sahil şeridinde, o meşhur turkuaz suların hemen kıyısında yükselen Mandarin Oriental Miami, artık yok. 25 yıl boyunca oradaydı, hatırlıyorum da ilk açıldığı günkü o yeni boya kokusu hala burnumda sanki. Ama şimdi yerinde koca bir boşluk var. Tam 23 kat, koca bir bina, saniyeler içinde un ufak oldu gitti. Deprem falan değil, tamamen kontrollü bir operasyon aslında; koca bir sürecin sonu.

İşin mutfağında neler yaşandı derseniz, tam iki yıllık bir hazırlık dönemi var arkasında. Öyle kolay değil tabii, 23 katı yere indirmek. Görkemli veda dedikleri bu olsa gerek. Binanın yıkılmasından hemen önce gökyüzünü kırmızı, beyaz ve mavi renkli gündüz havai fişekleri sardı. Bir an için sanki kutlama yapılıyor gibi geldi bana, biraz tuhaf bir atmosferdi doğrusu.

Misryoum’un aktardığı görüntülerden de izlediğimiz kadarıyla, herkes telefonlarına sarılmış o anı kaydediyordu. Herkes elinde bir telefon, o saniyelerin peşinde. İnsanlar yıkımı çekmek isterken bir anda ortam değişti.

Toz bulutu paniği… İşte tam o noktada işin rengi değişti. Bina yere serilince ortaya çıkan o devasa toz bulutu, bir anda kalabalığın üzerine doğru gelmeye başladı. İnsanlar bir anda asbest korkusuyla sağa sola kaçışmaya başladılar, o anki telaşı görmeliydiniz — yani, biraz korkutucuydu.

Neyse, sonuçta toz duman dağılınca ortaya yeni bir vizyon çıktı. 2000 yılında hizmete giren bu bina artık bir tarih. Yerine daha lüks, içinde rezidansların, dev tesislerin olduğu yepyeni bir proje yükselecek. Şehir sürekli değişiyor işte, alışmak lazım belki de ya da bilmiyorum belki de artık eski binaların yıkılmasına çok daha farklı bakıyoruz.

Süreç bitti, toz duman da yavaş yavaş yatışıyor. Sırada ne var, merakla bekliyoruz. Bakalım yeni proje ne zaman yükselecek, orası da şimdilik bir soru işareti olarak kalıyor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Are you human? Please solve:Captcha


Secret Link